
Marketing en strategisch marktonderzoek
Het afstemmen van de dagelijkse marketingpraktijk op de bedrijfsstrategie is vaak lastig. EMC helpt u de strategische richting van de organisatie te vertalen naar de structuur en activiteiten van de marketing-/salesafdeling. En daaraan gerelateerd de customer service- en backofficeafdelingen.
De afstemming tussen de commerciële belangen en de operationele belangen speelt daarbij een cruciale rol. De productie commerciëler en de commerciële afdeling operationeler maken, is daarbij het streven. Zo zal uw organisatie beter presteren en kunt u vragen uit de markt succesvol beantwoorden.
Dit noemen we marktgericht organiseren.
Staat u als manager operations voor de uitdaging om de productie beter in te richten aansluitend op de behoefte van de klant? Terwijl de budgetten voor operations onder druk staan en klanten vragen om meer snelheid en service en gemak? Creativiteit in het verbeteren van efficiency en effectiviteit van de productie en logistiek is dan essentieel.
Wilt u als commercieel manager de ondernemingsstrategie doorvertalen naar een effectief marketing- en salesbeleid? Wilt u weten welke klanten nu eigenlijk geld opleveren? En welke marketing- en salesprocessen het beste bij uw klanten passen? Zoekt u naar meer transparantie in de prestaties van de marketing- en salesmensen? Of wilt u achterhalen waarom uw marketingdoelstellingen intern niet gerealiseerd worden? EMC slaat de brug tussen operationele activiteiten, klantwensen en het marketing- of salesbeleid van de organisatie. Zodat het rendement van deze afdelingen verbetert.
Strategisch marktonderzoek
Weet u wat uw klanten daadwerkelijk belangrijk vinden? Heeft U zicht op wat de Unique Bying Reasons zijn die personen in uw doelgroep hanteren? En scoort u beter op deze aspecten dan uw concurrent?
Branding en positionering
Hoe onderscheid ik mijn organisatie op een opvallende manier van de concurrentie? Hoe geef ik mijn organisatie een stevigere positie in de markt? Wat is interne branding en hoe formuleer ik de kernwaarden voor mijn bedrijf zodanig dat mijn medewerkers zich er ook mee verbonden voelen?
De huidige informatiemaatschappij maakt het steeds lastiger voor organisaties om onder de aandacht te blijven van hun doelgroepen. De concurrentie is vaak zo groot, dat het moeilijk is een onderscheidende identiteit te voeren. Bovendien maken de elkaar steeds sneller opvolgende externe veranderingen het ook niet eenvoudig keuzes te maken in strategie of portfolio. Het is niet vreemd dat u soms geen idee meer hebt waar u staat en waar u naartoe moet om:
- uw doelgroepen te bereiken en te binden;
- uw organisatie of uw project een onderscheidende positie te geven;
- een marktpositie of imago te verwerven die gewenste associaties oproept.
Wens je een gesprek met één van onze adviseurs om uw marketing plannen te bespreken?
Neem dan contact op via dit contactformulier of bel ons op het nr 0475 40 76 73